یزدفردا: رئیس آموزش و پرورش بافق از بالاترین تراکم دانش آموزی استان یزد در شهرستان و کمبود بیش از ۲۰۰ معلم خبر داد.
به گزارش یزدفردا: خواجه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گفت: سال تحصیلی جدید را با کمبود بیش از ۲۰۰ معلم آغاز کردیم و از طرف دیگر به علت مهاجرپذیر بودن شهرستان به علت وجود معادن، بالاترین تراکم دانش آموزی استان مربوط به بافق است. 
 
وی افزود: در سند تحول بنیادین مطرح شده بود که دانشگاه فرهنگیان باید مجددا به نسبت نیروی بازنشسته، نیرو بگیرد، اما متاسفانه این مقوله مغفول مانده و به تبع خروجی بازنشستگی، ورودی نداشتیم. 
 
خواجه‌ای تصریح کرد: ۶۵ درصد نیرو‌های مقطع متوسطه ما، بازنشستگان هستند. 
 
او ادامه داد: از ۵۳۰ نفر شرکت کننده آزمون استخدامی، تنها ۵ مرد بافقی شرکت کرده بودند و همین دلیل کمبود نیروی معلم مرد در مفطع ابتدایی است. 
 
 
خواجه‌ای خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا کنون، بالغ بر ۴ میلیارد تومان (از جمله ۷۱۹ میلیون تومان برای هزار صندلی، ۷۶۰ میلیون تومان برای میز و صندلی معلم، ۶۵۰ میلیون تومان برای دستگاه کپی، ۸۰۰ میلیون تومان حصارکشی یکی از مدارس، ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات مدارس و..)، از سوی فرمانداری بافق به آموزش و پرورش شهرستان کمک شده است. 
 
او تصریح کرد: نوسازی مدارس استان تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به بافق کمک کرده است. 
 
رئیس آموزش و پرورش بافق گفت: باتوجه به گفته استاندار در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، ۲۰ درصد از منابع درآمدی شهرستان و استان باید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند، اما هنوز اجرایی نشده است. 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا